Postul intermitent este un subiect despre care, fie lumea vrea sa afle mai multe detalii sau despre care nu stiu nimic si exista interes. Sa aruncam o privire asupra beneficiilor acestuia pentru sanatate. Cercetarile arata ca cei care mananca mai putin sunt mai sanatosi si traiesc mai mult decat cei care manaca mult. Postul intermitent sta la baza acestui principiu. Acesta reprezinta o tehnica de incorporare a unui post saptamanal in rutina noastra. Recomandam aceasta metoda deoarece in acest fel nu veti ajunge sa va simtiti slabiti sau frustrati de cantitatea de alimente consumata.

Arderea Grasimilor
Din punctul de vedere al arderii grasimilor postul intermitent este foarte eficient. Atunci cand sunteti satuli corpul produce insulina pentru a pastra nivelul zaharului din sange la un nivel optim. Insulina trimite zaharul in exces din sange catre muschi, ficat sau celulele pentru a fi stocat. Dar insulina nu doar scoate zaharul din sange ci creste si grasimea stocata in celule.
Dar, daca o persoana ar manca o gustare mica pe zi insulina produsa nu ar avea acelasi impact. Acest lucru nu este neaparat adevarat atunci cand ni se spune ca singurul mod de a slabi este cu 6 gustari pe zi deoarece aceeasi cantitate de insulina ar fi produsa in acest caz ca atunci cand mancam cantitati foarte mari.

Metabolism
Alta teorie circulata ar fi ca postul sau consumul de mese mai mici cantitativ va vor incetini metabolismul. Acest lucru nu este adevarat. Pentru a intelege de ce trebuie sa ne uitam in spate la stramosii nostri primitivi. Ei consumau foarte rar aceleasi cantitati de mancare in zile consecutive. Aportul caloric din dieta lor era dependent de ceea ce se gasea disponibil in acea zi. De multe ori erau fortati sa nu consume mancare deoarece deloc pentru ca nu gaseau ce sa manance. Evolutia umanitatii se face pe parcursul a mii de ani si chiar daca lumea noastra s-a schimbat drastic, corpurile noastre nu au timp sa se schimbe prea mult. Daca stam si ne gandim abia in ultimii 50 – 100 de ani am inceput sa fim expusi la un aport caloric sustinut. Adevarul este ca sa fii tot timpul satul / plin nu este un status normal pentru organismul uman. Acesta este cel mai bun motiv pentru care a manca mai putin si a tine post, lucru care poate sa duca la un corp sanatos si o viata lunga .

Telomeri
Deci cum functioneaza postul intermitent? Exista multe lucruri care se pot intampla in corp la nivel celular cand suntem in perioada de post dar cea mai importanta pe care o pot numi are de-a face cu lungime telomerilor. Puteti compara telomerii cu bucatile de plactic de la capatul sireturilor. Asa cum acestea protejeaza sireturile telomerii protejeaza capetele cromozomilor. Lungimea acestora este importanta, deoarece este direct corelata cu lungimea vietii. Postul face ca lungimea telomerilor sa creasca. Chiar si un consum mai redus caloric face ca telomerii sa ramana mai lungi. Studii facute pe animale arata ca cele care au mancat cu 30% mai putin calorii au avut o viata cu 30% mai lunga decat cele care consumau multe calorii. Deci cu proxima ocazie cand cineva va spune sa mancati 5-6 mese pe zi va sugeram sa va ganditi de doua ori la acest sfat.

Probleme cu glicemia
Daca aveti probleme cu glicemia, inainte de a intra intr-o perioada de post trebuie sa incercati sa imbunatatiti calitatea alimentelor conumate. Odata ce diminuati cantitatea de zaharuri rafinate pe care le consumati si ajungeti sa controlati nivelul zaharului din sange puteti incerca sa mancati mai putin pentru a testa cum anume va simtiti.

Cat timp sa tinem post?
Intr-o perioada de post intermitent primele beneficii o sa le obsevati dupa 18 ore dar de multe ori este benefica si o perioada mai lunga de post “religios” unde scadem cantitatea de alimente procesate, zaharurui rafinate, alimente de origine animala si mancam mai putin si mai calitativ. O zi de post pe saptamana pe o perioada mai indelungata este insa o ideee excelenta.

CONCLUZII
Postul intermitent este ceva ce recomandam a fi incorporat in viata de zi cu zi. Va provoc sa incercati o perioada de 18 ore doar cu apa, o zi pe saptamana pentru a vedea cat de bine va simtiti. Perioadele de post dictate de religie sunt de asemnea important de respectat dar mare atentie la alimentele consumate, acestea trebuie sa fie in proportie de 80% proaspete, neprocesate si acolo unde este posibil din surse bio.

Share: