Eşti pregătită. Ai o pereche nouă de colanţi, o ceaşcă de cafea în mână, iar pagina ta de Facebook abundă în poze cu tine, îmbrăcată în ţinute sportive. Şi, totuşi, nu ştii de unde să începi. Să te înscrii la cursuri de yoga, pilates sau ambele? Deşi nu pare, aceasta chiar este o decizie dificilă și foarte puțini dintre noi ştim răspunsul. De aceea, ne-am propus ca astăzi să clarificăm confuzia dintre cele două.

Pilates și Yoga se regăsesc adesea sub aceeași definiție, însă există clar diferențe între ele. În primul rând, Yoga s-a născut în India cu peste 5000 de ani în urmă și a evoluat de-a lungul timpului, pe măsură ce se răspândea în întreaga lume și în diferite culturi. Multe școli de Yoga și-au creat propriul stil, precum fluxul Vinyasa sau Bikrham. Pilates este o formă mult mai nouă de practică, inventată la începutul anilor 1900 de sportivul Joseph Pilates. Un entuziast al Yoga, acesta a creat Pilates cu scopul de a contribui la recuperarea soldaților care se întorceau din război. Pilates a crescut în popularitate de-a lungul deceniilor, iar astăzi putem vedea jucători AFL de elită ca fiind adepţi ai aceste noi practici.

Conexiune Minte-Corp

Yoga şi Pilates sunt deopotrivă practici bazate pe mindfulness. Pilates presupune existenţa unei legături între corp şi minte și se concentrează asupra bunăstării corpului și a modului în care acesta ne poate ajuta în viața cotidiană și funcțională. Accentul este pus pe întărirea mușchilor, îmbunătățirea posturii, alinierea şi alungirea spatelui, controlul central și respirație. Este o formă educativă de practică, ce ne îmbunătățeşte conștiința de sine.

Yoga, pe de altă parte, explorează spiritualitatea și auto-conştientizarea, concentrându-se pe conexiunea minte-corp-spirit. Respirația este văzută ca metodă și mijloc de a ne vindeca corpul de boală. În plus, anumite clase de yoga includ cântări sau meditații, menite să conecteze respirația şi corpul.

Inspirați și expirați

Exerciţiile de respiraţie se regăsesc atât în practicile de ​​Yoga, cât și în cele de Pilates. Cu toate acestea, există diferenţe între tehnici. Yoga presupune concentrarea respirației în abdomen, în  mod ritmic, meditativ, la un nivel foarte profund. Accentul cade asupra respiraţiei nazale, adaptată fiecărei poziţii. În Pilates, tehnica se concentrează pe respirația profundă, în spate sau coaste, concomitent cu mişcarea. Acest lucru presupune controlul respiraţiei pe parcursul exerciţiilor fizice, pentru întărirea abdomenului.

Clasele de yoga vs pilates

Yoga se concentrează pe flexibilitate, flux de mișcare și grupe mari de mușchi. În cadrul claselor, vei lucra fiecare muşchi din corp, fiecare poziţie fiind urmată de o contrapoziţie pentru a crea echilibru şi armonie interioară. Vei învăţa să fii prezent în timpul antrenamentului, mai degrabă decât să îţi depăşeşti limitele corpului. Vei obţine echilibru, rezistență, putere, spiritualitate și mobilitate fizică. Clasele pot varia de la un grad uşor de dificultate, până la provocare, astfel încât vei găsi, cu siguranţă, o clasă potrivită pentru tine.

 

 

Cursurile de Pilates se concentrează pe întărirea şi tonifierea musculaturii, pe controlul corpului, flexibilitate şi forță, precum şi pe alinierea spatelui şi stabilitatea abdomenului. Pilates este o practică disciplinară, ce trebuie urmată în mod regulat pentru a da rezultate. Dacă eşti adeptul unui antrenament mai structurat, fără componenta cardio sau posturi complexe, Pilates poate fi perfect pentru tine.

 

 

Combinaţia perfectă

Aşadar, ar trebui să practici Yoga sau Pilates? Şi, totuşi, de ce să alegi doar una, când poţi obţine beneficiile ambelor? Include clasele de Pilates în rutina zilnică, dar bucură-te şi de flexibilitatea, libertatea și provocarea pe care ţi le oferă yoga. Dacă nu te-ai convins încă, merită să faci o încercare. Aceasta este singura modalitate de a ști care este practica mai potrivită ţie.

Atât Pilates cât și Yoga te ajută să te eliberezi de stres şi să dobândeşti flexibilitate, forță, control și rezistență. Dacă vrei să te concentrezi mai mult pe relaxare şi îţi doreşti să explorezi spiritualitatea, alege Yoga. Dacă ai nevoie să îţi îmbunătățeşti postura, atunci Pilates ţi se potrivește mai bine. Dacă eşti deja în formă fizică bună și doreşti să arzi calorii suplimentare, dar și să lucrezi la rezistență, o clasă de yoga Hatha, Vinyasa sau Anusara poate fi ideală. Dacă eşti un alergător și trebuie să lucrezi la rezistenţă, Pilates poate fi cea mai bună alegere.

Un singur lucru este esenţial: optează pentru o practică de care să te bucuri şi pe care o poţi face în mod regulat.

Share: